INFO I'm late

Afbeelding via Imgur


Ik las daarstraks een sterk artikel over laatkomers op de website van Charlie. Het ding met zo’n artikels is altijd dat ik 1) geconfronteerd word met het feit dat laatkomen niet oké is, 2) die begin te lezen op momenten dat ik me eigenlijk moet haasten voor zaken zoals daar zijn een trein en 3) daardoor aan beloofde deadlines denk waarvoor ik, u raadt het nooit, te laat ben. Omdat ik nu toch nog eens aan het schrijven ben, ga ik bovenstaande drie punten even bondig toelichten. Totaal niet voor bladvulling. Waar haalt u het.

Ik kom vaak te laat omdat een correct inschattingsvermogen van tijd mij vreemd is. Hoewel mijn pendelroutine mij zeker scherper heeft gesteld wat betreft het concept ‘tijd’ (na diverse pogingen heb ik moeten vaststellen dat een trein écht niet wacht – tenzij hij naar hartelust vertraging aan het opstapelen is), is het op tijd ergens geraken of iets tijdig inleveren nog àltijd onnodig stresserend. Want was ik maar vroeger vertrokken/was ik maar eerder begonnen/had ik maar een realistischere timing op dat project gezet/was ik maar niet nog een halfuur gaan lopen een kwartier voor mijn vertrektijd/had ik de woonkamer maar niet snel nog willen poetsen, herinrichten en van een nieuwe vloer voorzien.

Daarnaast ben ik, zoals de subtiele verwijzing naar mijn spontaan poetsgedrag hierboven al suggereert, kampioen in het last minute zaken doen die beter kunnen worden uitgesteld tot na de gelegenheid waar ik op een afgesproken tijdstip dien te zijn. Na het artikel van Charlie was ik gelukkig wel op tijd voor de trein die14minutennamijngeplandetreinvertrok. Tot slot zit er al 2 weken een eetdagboek in mijn inbox van de glutenvrije genieter Evelien met inhoud voor een gloednieuwe IK EET. Hoog tijd dus om dat dagboek een mooi plaatsje te geven – en omdat een mooie introductie het halve werk is, besloot ik dit banaal stukje te laten climaxen in de aankondiging ervan.

Ik beloof u bij deze dus plechtig dat u hier morgen de IK EET van Evelien zal kunnen lezen om naar hartelust eetspiratie op te doen. Of toch zeker vrijdag, of zaterdag. Uiterlijk begin volgende week. 30 april ten laatste. Sowieso voor de zomer.

Tot morgen, ik ga nog wat Shosholoza zingen.

Reacties