INFO New year, same me

afbeelding via Google

Dag onderbroekvriendjes (goeike, echt goeike) en gelukkig nieuwjaar! Heeft iedereen zich tijdens de feestdagen een maagzweer gegeten? Mooi, dan was het geslaagd.

Het nieuwe jaar brengt nieuwe voornemens, en zo zal ik dit jaar trachten op frequentere basis een schrijfsel op te brengen ter uwer leesvertier. HET ZAL RAP GEDAAN ZIJN MET DE PRET. Maar ik heb ook een nieuw idee. Zo zou ik graag een nieuwe categorie 'IK EET' willen invoeren, waarbij ik glutards vraag een dag lang hun maaltijden te noteren en documenteren. Enerzijds omdat dat mij inspireert en nieuwe gerechten doet ontdekken (om schaamteloos naar binnen te kunnen werken), anderzijds omdat dat iets is dat mij by far het vaakst gevraagd wordt wanneer ik mijn glutenintolerantie onthul (vaak gepaard met een blik van onthutsing). Vanaf nu kan ik dan gewoon een link doorsturen. Luiheid meets linkbuilding hé - ik zit in de marketing, wist u dat al? Maar ik denk vooral dat zo'n rubriek voor nouveau-glutards een meerwaarde en een hart onder de riem kan betekenen. Er was namelijk een tijd dat u en ik dachten dat we als glutard niets meer gingen kunnen eten. Probeer dat mijn heupen nu maar eens wijs te maken.

Vrijdag geef ik zelf de aftrap (het dichtste dat ik ooit bij voetballen zal komen) en zal ik een ganse dag mijn maaltijden bijhouden. De post in kwestie is dan voor de volgende dag omdat ik echt niet stop met eten voor ik mijn tanden heb gepoetst en ik soms laat durf te gaan slapen #yolo. Maar ik hoop uiteraard vanaf straks massaal spontane sollicitaties te ontvangen voor het mogen documenteren van een dag in uw eigen eetleven. Bonus: omdat het voor de volledigheid ook noodzakelijk is dat u iets van zoetigheid toont bij uw dagelijkse kost (life doesn't stop at glutenfree #hope #helvetica #inspired) hoeft u zich meteen niet meer schuldig te voelen voor het schaamteloos buitensmijten van uw goede voornemens. Tenzij u ernstig zwaarlijvig bent (dat is nu eenmaal niet gezond vrienden) vind ik namelijk dat u dit jaar absoluut niet moet gaan diëten want het leven is daarvoor te kort. Ga liever wat vaker sporten want buiten is het gezond en mooi en in de fitness is er ook tv.

Om dan te eindigen met een warme oproep aan al mijn medeglutards: wilt u voor mij één doorsnee dag uw maaltijden oplijsten? Indien het antwoord 'ja' is, zal ik van u vragen een kleine intro over uw prachtig persoon te verstrekken, gevolgd door een korte beschrijving van uw maaltijden van de dag, al dan niet met tussendoortjes. Bij voorkeur voorziet u bij de maaltijden een foto, maar die heeft u toch al nodig voor op Instagram. In return garandeer ik u eeuwige roem op mijn blog bij al mijn volgers - daar lachen we nog mee tot in 2018 zegt - en de wetenschap dat u mensen inspireert en amuseert. Stuur me zeker een bericht als u geïnteresseerd bent, want ik heb er alvast heel veel zin in. In wat u zoal eet, bedoel ik dan. Honger.

PS - Vraagt u zich nog af wat mijn #bestof2016 was? Mijn bakimperfecties - dat zal er vrijdag dus niet op het menu staan.

Reacties