CATCH OF THE DAY London calling


Goed. Ik heb mezelf net niet vastgekleefd aan mijn pc, maar het zal niet veel schelen. Het is schandalig lang geleden dat ik u, mijn Beste Lezer (dag mama), nog eens van een schrijfsel heb voorzien en er is nochtans voldoende gebeurd. Of toch zeker één ding. Jazeker, life is exciting! Ofzoiets. Niet te hard van stapel lopen wel, dat is gênant. In het kort? Ik werk sinds een kleine maand voor Uitgeverij Abimo en probeer langs die weg kind en jeugd opnieuw naarstig aan het lezen te krijgen. Uhu, inderdaad, ik ben echt een beetje een nieuwe Messias, dat heeft u goed gezien.

Het paasweekend voor de aanvang van mijn Nieuwe Job (ik heb iets met hoofdletters vandaag, merkt u dat? Ook met het woord 'schoon', al heb ik dat nog niet gebruikt - maar ik vind dat echt een schoon woord, ma zo schoon. Het is hier ook weer met to the point hoor.) spendeerde ik in het fijnste gezelschap in Londen en man, tussen u en ik totaal niet gezwegen, quel bliss. De compagnie ook hé, maar wat een glutenvrij paradijs. Sta me toe even een planning voor uw volgend weekendje uit te werken. Enige gelijkenissen met waargebeurde feiten zijn absoluut niet toevallig. (Speciale appreciatie gaat hierbij uit naar zuslief in Zweutseurleund, die zo fantastisch was om op voorhand interessante adresjes op te lijsten.)


Uw weekendje Londen

On the first day

U komt 's avonds aan. Een hongerke, zo na die reis? Dat zal wel zijn een hongerke. Reserveer online bij Indigo at One Aldwych en geniet van een kaart met gerechten die vollenbak (mijn pc verandert dat spontaan in volleybal, het is sowieso ook volleybal) completely glutenvrij zijn. En dat zonder dat mensen dat merken hé. Kruimels? Laat maar komen. Eens proeven? Zemmozekerst, I eats all the foods.


  


And on the second day

Haal een glutenvrij gebakje bij Patisserie Valerie op wandelroute richting de fine food market op het Duke of York Square in Chelsea. Onderweg passeert u (ik kan u niet garanderen dat dat op de route ligt, aangezien ik niet weet van waar u komt en u misschien ook mogelijk graag eens zoals sommige andere mensen af en toe wat detours maakt) een Starbucks (uitermate specifiek, nu weet u meteen waar ik bedoel) waarnaast zich een minimarktje bevindt waar naast mopjes ook bijzonder smaakvolle en hartige glutenvrije muffins gemaakt worden. Eens aangekomen op de initieel beoogde markt, kan u naar hartelust kwijlen van de weelde aan geuren en gerechten - en kan u opteren om falafel met extra hummus te bestellen. Dat kan u voorzekerst.

  

Vervolgens is Brixton plees twee bee fo sho - u merkt, ik ben het hip zijn nog niet verleerd. En dan onder andere voor WAG FREE (wheat and gluten-free): dit klein plaatsje met pintjes en gebakjes zonder gluten is uw bezoek meer dan waard (that chocolate thing anomanomnom). 's Avonds dineert u aan Covent Garden in Rossopomodoro met (nog eens) een glutenvrij biertje, een glutenvrije pizza en een glutenvrije tiramisu. Gewoon omdat het kan.

  

Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three.

De hoogste hoge vijven voor zij die de referentie hebben. U? Dat vind ik nu eens schoon (ahh). Op dag drie is het tijd voor brunch, want van al dat uitslapen heeft u honger gekregen. Hoogtepuntje: Artisan Gluten Free Bakery in Islington. Gluten-free everything. Als er zo op meer plaatsen eentje te vinden zou zijn, zou ik naar alle waarschijnlijkheid al rollend door het leven gaan - would be worth it tho. Avocado on toast with chili is trouwens de beste uitvinding sinds mensenheugenis. Maar echt.

  

Afin, er zijn nog tal van andere plaatsjes - maar deze highlights wou ik u toch al even meegeven voor het slapengaan. Slaapwel en droom van Londen! Lekkere schone stad enal! Veel cultuur!

Reacties