INFO I'm back xoxo

Dag vrienden, honden en zakken aardappelzetmeel - juicht ende springt, ik leef nog!


De afgelopen maand heb ik deels doorgebracht op mijn proclamatie (casual vermelding: check), deels in Loppem, alwaar ik net als vorig jaar kindertjens de Engelse taal probeerde bij te brengen, en deels in het mooie Noorwegen, alwaar ik op wandeldag numero uno al vlotjes verkeerd op mijn enkel ben terechtgekomen. Hoera. Waar de grootkeuken in Loppem zijn uiterste best deed om glutenvrij voeder voort te brengen, heeft Noorwegen wel zeker de eerste prijs weggekaapt in mijn deskundig samengestelde glutenvrije top 2 van de maand juli.





 

Noorwegen biedt glutenvrije hamburgers bij McDo - fantastisch dadde, getest ende goedgekeurd. Bij de vinmonopolet waren 2 glutenvrije biertjes te vinden, Daura was mij reeds bekend, maar het andere Mikkeller I Wish glutenfree IPA was nieuw, al is dat blijkbaar gebrouwen in ons Belgieland. Uiteraard had ik dat hier nog nergens gespot. Bijzonder logisch, BelgiĆ« op zijn best. Ook iedere supermarkt heeft wel wat voer ter beschikking en ik denk ook niet dat u snel iemand vindt die het echt nog in Keulen hoort donderen wanneer er over gluten wordt gesproken.


  

Trekken met glutenvrij voer is ook geen probleem (al is het aan te raden over een betere motoriek te beschikken dan yours truly om de structuur en staat van uw enkels te vrijwaren), zo kookten we onze glutenvrije Scharpasta in bouillon, combineerden we het geheel met eierpoeder en groenten uit AS Adventure, kookten we een glutenvrije trekmaaltijd uit AS Adventure, aten we trailmix (combinatie van noten, glutenvrije muesli, powerfruits en m&ms), had ik stevig wat repen mee van Damhert (die met yoghurt-framboos, wat een fantastisch koeksken) en dronken we ook oplossoep ('k was kei zat joeweu). 


  

Op onze laatste dag in Oslo zijn we een Japans restaurant binnengewandeld (ty-pisch Noors), Nippon Art. Toen ik vroeg wat er glutenvrij kon aangeboden worden, werd er vlotjes aangegeven wat ik probleemloos kon eten en waar ze zaken konden aanpassen. Uiteindelijk heb ik dan een aangepaste sushi-maki combo gegeten met spicy tuna in plaats van de tempura-suggestie, er glutenvrije sojasaus bijgekregen en ohja als dessertje nog casual pardoes glutenvrije cheesecake. 't Was ne schonen avond.


 

De volgende dag at ik nog een glutenvrije visburger in de Mathallen - overigens ook een plaats waar u heen moet wanneer u in Oslo bent, al is het maar gewoon omdat ik dat zeg. Kijkt, 't was een schone reis. Maar ik zal het zo zeggen: als u nu zoiets heeft van, Julie, ge moet terug naar Noorwegen want ik verplicht u (iemand? ja?); ik sta binnen de 3 uur in Charleroi (openbaar vervoer tempert het dramatisch en majestic gehalte van deze zin) en u krijgt 5 euro van mij - want dat is ongeveer het budget dat ik nog overheb. 

Wat brengt de toekomst? Meer Noorwegen? Dat is up to you, mijn trouwe lezer. Verder rijd ik op mijn roze pony met regenbooghaar het landschap van de werkenden binnen en hoop ik daarover in de toekomst meer te kunnen communiceren. Hoe gaat dat nog met u? Dag en tak, tot de volgende!

Reacties