INFO I'm so excited

afbeelding via Tumblr

TU TU TUURURU and I just can't hide it TU TU TUURURU - mevrouwen en mijnheren, het is VAKANTIE. Na wat aanvoelde als ongeveer de langste studeerperiode ooit - neen ik overdrijf niet - is het eindelijk gedaan met boeken en blokken en kan ook ik nog eens de zon opzoeken en vrienden weerzien en laat opblijven en een glaasje ter hand nemen. Ook kan ik opnieuw les gaan geven in Loppem. En op reis gaan. En vrij zijn. En in het leven springen. Uhu, ik zie u denken, maar dat is wel degelijk mijn verborgen talent, zo begeleidende muziek kunnen omzetten in woorden (of subtiel de generiek van een programma uit mijn jeugdjaren in een blog verwerken), probeer het maar niet na te doen, 't is wat boven uw niveau denk ik.

Na 5 weken, 6 examens, een thesis en honderd momenten van groene jaloezie op zonovergroten Werchterfoto's is het eindelijk weer aan mij om in de wereld te stappen. En dat gaat vlot hoor, ik moet mij vooral niet aanpassen aan menselijk contact en interactienormen van de samenleving. Neuh. Vanaf woensdag lokaliseert u mij wederom op taalkamp alwaar ik hopelijk zonder te veel beglutinaties onschuldige kindertchens de Engelse taal mag bijbrengen. Aangezien ik over de voorbije periode ongeveer evenveel heb meegemaakt als een dode vis, kan ik u weinig omverblazende zaken meegeven vandaag - al bent u ongetwijfeld nog steeds overweldigd door mijn talent van daarnet. Ik kan u echter wel, voor zij die niet zo instagrammin' zijn, enkele van mijn maaltijden tijdens de blok meegeven - het moest maar eens zijn dat u niet wist wat eten morgenochtend/morgenmiddag/zaterdagavond/in2018.

KEUKEN Blokfood

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, goed begonnen is half gewonnen etc. U begrijpt het, een goede start is belangrijk voor uw welzijn. Ontbijten doe ik daarom meestal met yoghurt, vers fruit en een powertopping of noten (of havermout met een gelijkaardige topping - maar havermout is niet zo fotogeniek). Lunch is datgene waar ik naar uitkijk vanaf het moment dat ik achter mijn boeken ben gekropen na het ontbijt (half 12 is ook al 12 uur, toch?), en zo heb ik onder andere panini's van Schnitzer glutenfrei gemaakt (dat merk, I like) met drie kazen, toastjes met een geïmproviseerde aardappelsla en kerstomaatjes, en boekweitcrackers met advocado, zalm en tomatoesj. Als avondeten smulde ik van thuis door de oudjes bereide spaghetti of risotto met groene groenten en pancetta, een huisbelegde pizza van Bofrost (want zo'n diepvriespizza is eigenlijk echt maar een bodem) of stak ik op kot zeer haute cuisine een opwarmlasagne van Bofrost in de microgolf. Eergisteren at ik na 4 jaar nog eens een Big Mac - dit keer echter met eigen broodje van Damhert omdat België niet meewilt met de mooie trend bij de bovenburen. En alles is vlotjes opgenomen, ifyouknowwhatimean.

Afin, een beeld zegt meer dan duizend woorden dus ik laat u tot ik interessantere zaken te verkondigen heb - kijkt u vooral waar u zin in heeft. Ik ga nog een glutenvrije koffiekoek eten #yolo.

 







Reacties