INFO It's a hard knock life

afbeelding via Pinterest

Dagtrippers van het eerste uur, wat is dat lang geleden. Hoe gaat dat nog met u? We zijn ondertussen een maand verder en vrijdag aanstaande start wederom de Celiac Awareness Month. De maand van de glutards zoals u en ik, of als u glutentolerant bent, die wezens die u zo herkent. Ik negeer even de glutentoleranten: dat is onze maand gewoon! Uitroepteken! Self-fiveke? Ik ga dat nu niet doen want ik bevind mij in studeersferen en ik zou menig omstaander wel eens van zijnen apropos kunnen brengen met een plotse samenslag der poten, maar ik verwacht meer inzet van u. Ik waarschuw u daarnaast dat mijn workload en de Antwaarepse 10 miles mij in een afgematte mentale staat hebben gelaten, hetgeen mijn artistieke schrijfsels en dat hoogstaand niveau der taligheid dat u van mij gewoon bent helaas niet ten goede komt. Pardonnez-moi, sil voe pleh.



Maar dus, de Celiac Awareness Month, die maand waarin mensen op straat spontaan glutenvrije koffiekoeken uitdelen en elk restaurant zijn menukaart volledig glutenvrij aanbiedt, die maand waarin iedereen glutenintolerantie serieus neemt en getting glutened niet bestaat, die maand waarin glutenvrije voeding geen eurocent duurder is dan normale en die maand waarin er kortom zo veel mooie zaken gebeuren zonder gluten dat we een traantje van diepgeworteld ontroeren dienen weg te pinken. Een mens mag dromen. Onze oranje bovenburen hebben het initiatief in eigen schrijfvingers genomen en de allereerste Nederlandse Coeliakiemaand opgestart, think t-shirts, evenementen en heel veel blogactiviteit. Emmelou Green van Bakers & Fakers maakte daarvoor speciaal een fatsoenlijk logo voor deze designpneut, als dat geen glutenvrije barmhartigheid is ben ik Jos de bakker. U kan dit initatief volgen via Facebook, allerhande sociale media (Pinterest, Instagram, Twitter - HET KAN NIET OP) en hun website en ik stel voor dat u dat gewoon doet. Zij zullen hun best doen om van deze maand een wunderskeun gebeuren te maken, vrij van gluten en schijterij. Heureka.

Back to me. Er zijn veel dingen die op mijn systeem werken de laatste tijd. Ik weet dat u het ongetwijfeld ook druk heeft, maar ik heb het gevoel dat ik de godganse tijd mezelf loop achterna te hossen om zo veel mogelijk op een zo kort mogelijke termijn tot een zeer goed einde waar ik tevreden van ben te brengen - needless to say, mijn zelfbeeld en mijn sociaal leven zijn daarbij echt in hun nopjes. Gelukkig is er al een en ander tot een goed einde gebracht (dan slaapt u ook weer goed, daar doe ik het voor) en heb ik ook leuke dingen ontdekt. Mijn thesis bracht mij bijvoorbeeld in contact met menig volk dat een shout-out verdient (ligt het aan mij, of ben ik hier even extreem into jongerentaal vandaag?): La Vi in Sint-Truiden, Allervita (eclairekes you guuuyyyys) die aan huis levert over gans Vlaanderen, He-Be met gezonde en superlekkere raw foods, gusta en Lombardia in Antwerpen, De Kruidenfee in Herenthout, de dames van Wheatless & More (en more than soup) en fantastisch eethuisje GlutenTag te Hasselt. Als u een van deze zaken nog niet op uw radar heeft staan, kan u dat altijd overwegen. U zou er wel eens baat bij kunnen hebben. Echter, wees getreurd (uhu), de examens komen stilaan in zicht en mijn thesis vraagt nog zeer veel werk - we zullen elkaar in de komende maand dus weer slechts op een laag pitje in een lange blogpost treffen. Dat valt mij zwaar, maar ik denk aan jullie en drink op thesisdeadlinedag met plezier een Mongozo op uw gezondheid. I better get back to work, maar u ziet mij snel - daar kan u vanop aan. (Daag.)


Reacties