CATCH OF THE DAY in Rotterdam

AAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH mijn pc is traag. Niet bevorderlijk voor de schrijfgoesting, I tell ya. Kent u dat? Zo een woord typen en dan moeten wachten tot u seniel, grijs en slechtziend bent eer dat er effectief staat? Leuk he, volledig dolletjes. Edoch, ik heb gisteren met mede-glutard Charlie een dagje in Rotterdam doorgebracht en ik wil even onze foodstops met u delen. Onze dagvulling eigenlijk. Misschien zo. Beetje zo. Echte hardcore volgers hadden mijn bezoek overigens sowieso al opgemerkt op instagram, waar ik de wereld de meest koddige scone evah heb laten zien. Daar heb ik ongetwijfeld mensen tot tranen toe mee geroerd, I tend to have that effect on people with my magical personality etc etc. Dadelijk meer daarover. De scone hé, niet de personality - daar kan ik UREN over praten. Nee, ik ben ermee aan't lachen. Lacht u mee? Dat is goed voor de vriendschap. Trouwens, ik was een beetje omver geblazen van het aantal lezingen van mijn brief, ik besef dat mijn familie ettelijke malen de pagina zal gerefresht hebben bij wijze van steunbetuiging maar toch. Vond ik helemaal mooi. Bedankt.



BAGELS & BEANS
Schouwburgplein 80 (aan het Kruisplein)
3012 CL Rotterdam
010-8183108
website 

Ik schreef eens een blog en ik kreeg daarop spontaan een bedankbagelbon (zeg dat eens 10 keer snel achter elkaar). Dat was niet alleen outrageously awesome, maar ook een reden te meer (as if I needed one) om snel opnieuw een Bagels & Beans binnen te springen. En zo geschiedde, nadat ik gisteren met een kleine vertraging van slechts, gohja, laat ons het pinnen (nee, niet met de kaart betalen) op 2 uur (openbaar vervoer, een aanrader, hartjes, jaaaaaa) eindelijk aankwam in Rotterdam, wouden Karlien, ikzelf en mijn razende honger zo snel mogelijk voer. Als in een droom bleek er een Bagels & Beans vlakbij het station te zijn - insert engelenzang en een regenboog boven de ingang. Dit keer opteerden we voor een - geheel aangepast aan onze glutardheid - bord met bageltapas. Het smaakte naar meer, ze zien mij daar sowieso nog een keer. Prrrrachtig rijmpje, niet waar? Merkt u overigens ook even de zonovergotenheid op? Toen we buitenkwamen is het beginnen hagelen hoor.

(c)YWG
Glutenvrije bagels en een tapasbord met guacamole, ham,
creamcheese met zongedroogde tomaatjes en pesto, met walnoten
en honing en met bieslook, hummus, zongedroogde tomaatjes
en een verstopt potje pijnboompitjes (so sneaky).
HOTEL NEW YORK
Koninginnenhoofd 1
3072 AD Rotterdam
010-4390525

Charlie had gehoord dat de high tea in Hotel New York glutenvrij ook echt de moeite was - dat adresje stond overigens al tussen mijn lijstje glutenvrije locaties, bedankt wijze inzender - dus rond iets na 5 zijn wij daar binnengewandeld. We passeerden en route ook de shtijlmakende barbershop, hoe nice. We wisten eigenlijk niet goed wat te verwachten want dat concept is bij de Belgen bij ons weten niet zo gekend, echter, we waren vreedaardig content met wat we kregen. Zo'n lekkere variëteit aan thee (aangezien we tot half 9 zijn blijven zitten hebben we er dus wel enkele uitgetest, eherm) zo'n lekker zacht brood, zo'n overload aan goodness en zo hard genoeg als volwaardig avondmaal en ik heb zo hard nog altijd niet terug honger. Omdat ik de foto die ik van het hotel zelf heb genomen niet zo geslaagd vond, hoop ik u tevreden te kunnen stellen met het chocolade alternatief.

(c)YWG
Hotel New York

(c)YWG
Is this for real? Broodjes met eiersla, creamcheese van zongedroogde tomaatjes
en zalm met komkommer. Dan een kaasbordje met vier kazen en nog een stukje brood,
vervolgens scones met cream and jam, een chocolade-cinnamon-gebakje en
chocoladebrownies, bovenaan nog appelmuffins, een pateeke en wat extra zoetigheden.

(c)YWG
AKOETSJIEKOETSJIE SCONE.

(c)YWG
Een pateeke met chocolade, creme, appelsien, ... - donnofoshobutwhelikey.
Bref, het was een zeer geslaagde trip en ik kon mijn treinmiserie bijna volledig vergeten. Wat zegt u? Rotter? Neen, het voedsel was ver-AAAH, Rotterdam zelf? Ahja, juist, ja, tof hé, schoon stad. Zo een met gebouwen en water en kubushuizen zeker. Ook mensen gezien ze joah, en ne fiets of duizend denk ik. Auto's waren er ook. En een markthal met foooood. We hebben veel gedaan, ja ja. Ja.

Reacties