CATCH OF THE DAY Bagels & bezigheden

Dag, dag, dag, mijn beste. Is dat alweer een ganse week geleden?
Op het menu vandaag: een mini CATCH OF THE DAY van een mooie middag in Tilburg en een kleine schets van waar ik in godsnaam mijn dagen tegenwoordig mee vul, gewoon omdat ik weet dat u daar van wakker ligt.

Omdat ik op mijn Orso post van sommige mensen de vraag heb gekregen of zulke zaken die voor een algemeen publiek koken, koken voor coeliakiepatiënten serieus nemen, wil ik even iets duidelijk maken omdat ik gelijkaardige commentaar op deze post kan voorspellen. Ik heb, net zoals velen onder jullie, coeliakie, maar dat is bij mij pas op latere leeftijd vastgesteld. Ik let echter even goed als andere glutards op met waar ik eet - laat de angst voor de glutard na gluten in mij daar wel heel goed voor zorgen - en ik zou geen adresjes delen die in mijn ogen tot vollenbak wc-plezier kunnen leiden. Als het voor mij een lekker en goed bevonden adresje was, zou u er mijns inziens ook wel eens profijt van kunnen hebben. Are we good?


CATCH OF THE DAY Bagels & Beans in Tilburg


BAGELS & BEANS
Oude Markt 2
5038 TJ, Tilburg
+3113 5902293

Nederlandschen onder u zullen ongetwijfeld met hun ogen draaien en zich al dan niet luidop afvragen waar ik nu in godsnaam nog mee afkom - old news much, maar aangezien ik alleen nog maar online had gelezen dat Bagels & Beans ook glutenvrije bagels aanbiedt (zij dat wel voor een klein meerprijsje van 75 centiemen) was ik razend enthousiast toen ik er op een zonnige zaterdag effectief een aantrof in hartje Tilburg.


(c)YWG



Postief aspect nummer één aan mijn Bagels & Beans-visite: ik had twee vrolijke vrienden zonder honger meegesleurd in de zaak en we kregen alledrie een wachtsapje. Een wachtwadde? Jazeker, een frambozensmoothie, gewoon omdat we even moesten wachten op mon bagel. Bij bestelling werd mij overigens gevraagd of het een glutenvrije bagel moest zijn vanwege een allergie of gezondheid, ik stamelde zoiets als "ehm, beiden" maar ze hebben het goed gedaan want mijn buik is glutenvrij gebleven.


(c)YWG (c)YWG

Positief aspect nummer twee: de keuze en de handigheid. Heeft u al vaak uit veel dingen kunnen kiezen? L'embarras du choix hier, quoi. Ik pak al nekeer graag uit met mijn Frans. Ik opteerde trouwens voor de bagel met Prosciutto di Monastero - Italiaans kan ik ook. Bovendien was de bagel take-awayable, dat lijkt u misschien een verwaarloosbaar detail maar dat was ongelooflijk handig and made me feel like a normal person. De persoon in de spotlight op de rechterfoto is overigens mijn goede vriendschap die voor een jaar in Tilburg studeert, ik ben dat raar geval ernaast dat verliefd naar een bagelzak staat te staren.

(c)YWG

Positief aspect nummer drie tot en met drieduizendmiljard: dad bagel. Superlekker, supernormaal, supergeenlastveroorzakend en superhard ik wil er nog veeeeeel meer. Ik stel u overigens graag voor aan de poezellige presenterende pollekes van één van mijn andere goede vriendschappen, doet ze dat niet ongelooflijk goed? I KNOW.

INFO Bezigheden à volonté


Tot slot wens ik u nog even toe te lichten waar ik mij dezer dagen mee bezighoudt. Vanaf zaterdag schrijf ik ook tweemaandelijks voor Louvintage om onze glutardproblematiek nog meer in mensen hun gezicht te wrijven (zo sympathiek ben ik dan wel), op 21 november wordt er een gastpost van mij gepubliceerd op Mind Your Feed, ook ga ik snel eens de pen wisselen met de topbakkers van Bakers & Fakers en op 8 december doe ik mee met de decembermaand van #decemberglutenvrij. Intussen vindt u mij dezer dagen af en toe op de boekenbeurs bij de stand van Van Halewyck, waar u overigens de 200 klassiekers van Jeroen Meus kan vinden met opnieuw allergeneninformatie per gerecht rond gluten en lactose. Tussendoor zoek ik ook nog eens achter de schermen dingen te ondernemen waar Belgische glutards ten zeerste van zouden kunnen profiteren en probeer ik aan de KU Leuven niet al mijn vakken te falen. Dat komt allemaal ongelooflijk hard in orde, toch?

Reacties