INFO gusta Antwerpen bestaat 1 jaar

Danst ende zingt ende juicht ende buldert altegader, het was gisteren exact 1 jaar geleden dat Inez De Rijcker als eerste een speciaalzaak voor voedingsintoleranten in Belgiƫ opende. Met gusta benadrukt Inez dat mensen met intoleranties allesbehalve smaakintolerant zijn en u en ik ook gaarne lekkers krijgen waarvan we niet vrolijk de pot op moeten. Wij zijn thans altijd zo zoet geweest, meneer de Sint.

(c) YWG



De winkel biedt voorverpakte voeding aan van zeer veel verschillende merken, is ook afhaalpunt voor Allervita en biopaketten en fungeert bovendien als infoplaats voor mensen die met vragen zitten of gewoon een luisterend oor zoeken. Ik vond in mijn hectisch weekend de tijd om op gusta's verjaardag met twee vrolijke vriendinnen af te zakken naar Antwerpen en rond te snuisteren (lees: onhandig met mijn veel te grote handtas, overvol winkelmandje en dwaze kop tegen dingen te lopen, I'm sorry, Inez) in gusta. We waren er net op een rustig moment over de middag, maar er werd mij verzekerd dat het al een overrompeling was. En terecht, laat die awareness maar groeien! En hopsa, nu begint mijn hoofd irritanterwijs te zingen van laat het GRAS maar groeien, laat het GRAS maar groeien rij het nooit meer af - whyyyyyy. En waarom niet gewoon snel met de grasmaaier sjeezen? I couldn't help but wonder.


(c) YWG

Er waren glutenvrije proevertjes van chocolade, frituurhapjes (dad currywurst), snoepjes en pannenkoeken en voorts kregen we 10% korting op alle aankopen en een mooie goediebeik toe (nie sjleeeeech dadde). Wist u dat er heel lekkere vegetarische burgers zijn, nog echt relatief veel bruin brood te vinden is en naast witte ook rode en zwarte quinoa bestaat? Ik alvast niet, but Imma be eating all of that bigtime bitchez. Ik heb mij goed laten gaan - all three of us did.

(c) YWG

Gelukkig zijn er nog mensen in BelgiĆ« die redeneren als Inez en de smaak en kwaliteit weer in het leven van intoleranten zoals u en ik willen brengen. La Vi in Sint-Truiden en allergenenvrije groothandel Wheatless & More zijn nog zo'n fantastische initiatieven die u zeker in het oog dient te houden. Op deze positieve noot verlaat ik  u, wens ik u nog een mooie zondagavond toe en keer ik mij opnieuw tot mijn wiskunde. Hopelijk dit keer zonder te janken, he Julie? Misschien snel eerst het chipsje van Cofresh dat ik zaterdag bij gusta kocht opentrekken. En ohja, ik heb ook die gratis koffie bij een glutenvrij ontbijt bij Charlie's om naar uit te kijken! Life can be good, wiskunde cannot.

Reacties