KEUKEN 7 dagen, 7 maaltijden

In analogie met de 7 days 7 outfits van fashionista's en andere bekende weekgerelateerde bloggebeurens besloot ik ook zeven dagen mijn doen en laten aangaande het onderwerp van deze blog bij te houden: fooooooood. Dat was althans het oorspronkelijke opzet, niet rekening houdend met het feit dat ik een leven van onregelmatigheden leid en het mij bijgevolg op enkele dagen is ontgaan nota te nemen van mijn bordbezetting. Ik heb echter een kleine compilatie gemaakt van glutenvrije maaltijden en andere verorberingen die de afgelopen weken hebben plaatsgevonden. Laat ik daarnaast nog heel even uw aandacht trekken naar de new and improved versie van deze blog, met extra pagina's waarop u meer kan lezen over de volgende topics: wat u kan helpen na de coeliakiediagnose, recente nieuwspublicaties en het overzicht van glutenvrijvriendelijke adresjes waar ik reeds heb kunnen indulgen. Prachtig, dat weet ik. Maar neen, u bedankt! Goed, voor ik mij volledig verlies in het communiceren met een imaginair doelpubliek: laat ons starten.



MAANDAGMAANDAGMAANDAGMAANDAGMAANDAGMAANDAGMAANDAG


Young and wild and glutenfree Blog

's Weekends vertoef ik geregeld in De Wingerd te Vorselaar om rond te dartelen met een opdienblad en heerlijke (ook gluten- en lactosevrije!) schotels, en even geleden deed ik dat aan de vooravond van een ontbijt waarbij ook enkele glutards gingen verwend worden. Gevolg: De Wingerd bakte zelf een gluten- en lactosevrije cake en Julie mocht opdraven als more than willing proefkonijn. Ik kreeg nog een stukje mee dat ik combineerde met een vlotte tas koffie tegen een black and white ondertoon  ware musthaves voor een maandag enzo.



DINSDAGDINSDAGDINSDAGDINSDAGDINSDAGDINSDAGDINSDAG


Young and wild and glutenfree Blog

Vriendinnen verjaren soms, en wanneer ze dat doen zijn aangename etentjes een mooie manier van celebratie – bovendien één waar u u achteraf normaal gezien nog alles van herinnert. Voor de verjaardag van één mijner (dit klinkt heel bezitterig) gingen we in Leuven naar La Cucaracha, de beste Mexicaan met glutenvrije indicaties op de menukaart. Het was van de ongelooflijk lekker, gezellig en bovendien zonder miserie achteraf. Een aanrader!


WOENSDAGWOENSDAGWOENSDAGWOENSDAGWOENSDAGWOENSDAGWOENSDAG


Young and wild and glutenfree Blog

Het zou ongelooflijk fashionable zijn moest ik kunnen zeggen dat bovenstaande producten mij waren opgestuurd door Schär uit dankbaarheid voor deze práchtige blog, maar de realiteit is anders. Edoch, niet minder awesome! Ik kreeg deze lekkernijen uit dankbaarheid voor bewezen diensten toen ik mijn lesnota's uitdeelde aan iemand die heel het semester stage liep. Aangezien ik dat een geweldig gebaar vond en omdat dat nu net heel lekkere producten zijn, vond ik dat ze hier een plaats verdienden.


DONDERDAGDONDERDAGDONDERDAGDONDERDAGDONDERDAGDONDERDAGDONDERDAG


Young and wild and glutenfree Blog

Een compilatie maken van verschillende weken laat mij toe om mijn leven wat te redesignen en up te pimpen. Op deze donderdag vond er namelijk opnieuw een verjaardagsdinertje plaats, dit keer in wereldrestaurant Kalypta. Gluten waren helaas geen ongelooflijk bekend concept  de bediening leek niet helemaal mee  maar mijn pikante rijst met scampi waarvan mij werd verzekerd dat er geen bloem/graan/youknowthedrill in zat, heeft geen onaangenaamheden veroorzaakt. Hoera voor de jarige!


VRIJDAGVRIJDAGVRIJDAGVRIJDAGVRIJDAGVRIJDAGVRIJDAG


Young and wild and glutenfree Blog

Omdat zelfs de grootste fashionista's en meest gerenommeerde publieke figuren soms ook een off-day hebben met joggingbroeken, brol en bedhair, voel ik mij gepermitteerd ook mijn simpel boke met u te delen. Ik vermeld nog graag snel dat ik hier het meergranenbrood van Delhaize's nieuw glutenvrij gamma uitprobeerde: approved wat mij betreft. Ça se laisse manger en dat kunnen we, onder ons gezegd en gezwegen, helaas niet van al het glutenvrij brood zeggen. 


ZATERDAGZATERDAGZATERDAGZATERDAGZATERDAGZATERDAGZATERDAG


Young and wild and glutenfree Blog

Het toeval wil dat ik op afgelopen zaterdag opnieuw een barbecueverjaardag had (ain't my life grand), maar u heeft misschien al genoeg fuzzy foto's van avondeten de revue zien passeren  mijn excuses daarvoor, ik heb een low quality telefooncamera en niet bepaald standaard een spiegelreflexcamera bij de hand. Dan maar een foto van een weekends ontbijt met diepvriespistolets en -croissants van Schär en glutenvrije koffiekoeken van Eugène. Nomnomnomnom.


ZONDAGZONDAGZONDAGZONDAGZONDAGZONDAGZONDAG


Young and wild and glutenfree Blog

Het was vorige zondag moederdag, and I don't know about you maar die van zus en mezelf is top. Ze is bovendien praktisch mijn meest trouwe lezer en naar zeer grote waarschijnlijkheid ook de enige (ziet u mij even aandacht trekken hier). Enfin, zo top dus dat zus en ik besloten de Saitaku sushi-kit van Delhaize in de praktijk te brengen (Saitaku sojasaus is overigens ook glutenvrij, zoals u ziet). Resultaat: een sushireeks met avocado en aperitiefgarnalen, een reeks met zalm en komkommer, één met zalm en avocado en ten slotte één met garnalen, truffelmayonaise, komkommer en pijnboompitjes. Glaasje bubbels erbij en nu frownt u collectief upon mijn decadente levensstijl.

Dan rest mij nog aan te kondigen dat vanaf volgende week de blok begint en u u bijgevolg kan verwachten aan heel wat rantings, grollen en glutenvrij comfort food. Een prettige maandag en geniet van de zon!


Reacties